Anmälan om störning i inomhusmiljö
Frågor & svar
Ja det kan du, om störningskällan finns i Stockholms kommun. Använd då vår blankett. Via e-tjänsten kan du bara anmäla störningar om du bor i kommunen.
Du kan t.ex. använda dig av Eniro för att hitta rätt uppgifter till den person eller det företag som ansvarar för störningen
Kontakta miljöförvaltningen för besked.
Vill du få reda på status för din anmälan om inomhusmiljö kan du kontakta miljöförvaltningen på telefon 08-508 28 900 eller e-post direktservice.miljoforvaltningen@stockholm.se
Efter att anmälan har skickats in får du alltid en bekräftelse med ett ärendenummer. Har du fått ett ärendenummer kan du vara säker på att anmälan skickats in.
Vid tekniska problem kan det hända att du inte får någon bekräftelse på din anmälan. I så fall kan du själv kontakta miljöförvaltningen och ta reda på om något ärende har skapats eller inte.
Gäller det inomhusmiljö kan du kontakta miljöförvaltningen på telefon 08-508 28 900 eller e-post direktservice.miljoforvaltningen@stockholm.se
Du hittar fler frågor och svar genom att välja bland olika kategorier i rullgardinsmenyn som du hittar ovanför frågelistan.
Hittar du inte svaret på det du undrar över kan du kontakta miljöförvaltningen direkt.
Gäller det frågor om inomhusmiljö kan du kontakta miljöförvaltningen på telefon 08-508 28 900 eller e-post direktservice.miljoforvaltningen@stockholm.se
Du kan ändra din anmälan tills dess att du trycker på "Skicka" på sidan Kontrollera & Skicka. Du kan ändra genom att använda E-tjänstens ”Tillbaka” knappar för att återgå till föregående sida. På sista sidan ”Kontrollera & skicka” kan du också göra ändringar genom att trycka på ”Ändra uppgifter”. Efter att du har skickat iväg din anmälan kan du endast göra ändringar eller kompletteringar per telefon eller e-post (referera till ditt diarienummer).
Vill du ändra i en anmälan om inomhusmiljö kan du kontakta miljöförvaltningen på telefon 08-508 28 900 eller e-post direktservice.miljoforvaltningen@stockholm.se